گفتگوی پیرامون ولایت فقیه

در کانال تلگرام عزیزی مدعی بطلان قیام امام خمینی رحمه الله بود. ایشون به روایاتی که ارسال میکرد استناد می کرد. بنده با این عزیز بحثی رو آغاز کردم که در این پست در اختیار شما قرار میدم.در پایان گفتگو هم عزیزی به نام یافارس الحجاز نیز بحث کوتاهی داشتند که آن هم منتشر شد. برای انکه حالت مباحثه ای که در تلگرام داشت حفظ بشه نظر خودم و طرف مقابل رو در بخش نظرات آوردم.

بحث این طور آغاز شد که ایشون این متن رو ارسال کردند:

سلام.فدای کلام امام علیه السلام  فعل و کلام امام علیه السلام فعل و کلام خداست  اگر امام علیه السلام بجنگد یا نجنگد   کار خدایی کرده  اگر امیر المومنین علیه السلام یا امام رضا علیه السلام فرمودند اگر یار می داشتم قیام می کردم  معصوم بودند  ولی می بینیم که هیچ کدام از معصومین علیهم السلام قیام نکردند  حتی سید الشهدا علیه السلام  و اقا و مولا امام صادق علیه السلام  فرمودند تا قبل ار ظهور  گلیم خانه هایتان باشید  و مکرر گوشزد می کنند  حضرت باقر علیه السلام به زید نهی از قیام می کنند  مختار ثقفی  بدون اذن معصوم علیه السلام قیام می کند  و در مقبوله عمربن حنظله حضرت تعیین قاضی رو فرمودند  ای قوم طرفدار قیام باطل خمینی  شما چگونه قیام او را حق می دانید در حالی که خلاف امر معصوم علیه السلام عمل کرده؟ کمی تعقل ، کمی تفکر ،کمی انصاف  لجاجت و تعصب رو کنار بگذارید  برای پیدا کردن حقیقت به این ابزار ها نیاز هست  خداوند یار و یاور همه حق جویان باشد  ان شاءالله 🌺🌺🌺

و بعد از اینکه بنده خواستم اصول و ادب مناظره رو رعایت کنند گفتند.

آقای مهربون سرزمینم: من یک حدیث میزارم
شما ردش کن

امام صادق علیه السلام در منع قیام فرموده:ای سدیر گلیم خانه ات باش قیام نکن تا بعد از ظهور سفیانی(کتاب کافی ج۸ص۲۶۴)

جواب من:

خب برادرم اگر حرفی مستند عقلی داشته باشه نباید قبول کرد؟

بقیه در بخش نظرات

54 پاسخ
  1. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    من از کلام معصوم علیه السلام حرف میزنم
    در برابر کلام عقل کل عالم هستی
    عقل ما چه حساب می شود

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      خب با این حساب اگر شخص غیر مسلمانی رو بخواید دعوت به اسلام کنید چه میکنید؟ از حدیث مععصوم استفاده میکنید؟

      پاسخ دادن
  2. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    الان اینجا غیر مسلمانی من نمی بینم
    در بحث دعوت به دین باید از باور های خود شخص استفاده کرد
    ولی اینجا ما دستمان باز است
    بهترین راه کلام معصوم علیه السلام می باشد

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      یعنی از عقل استفاده میکنید یا خیر
      شخصی است که هیچ اعتقادی به دین نداره فقط بر پایه عقل صحبت میکنه. شما چه میکنید
      درضمن بحث در مقام ثبوته نه اثبات لذا نیازی به حضور غیر مسلمان نیست

      پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      من میگم ریشه عقاید شما اشکال داره و اونهاست که این مشکلات رو ایجاد میکنه
      بنابراین اولویت داره که در مورد اونها با شما بحث بشه اما در مورد روایت اگر من پاسخ بدم دوباره برمگردیم سر همین مسائل
      به عنوان مثال:
      اولا این روایات بر فرض دلالت با صراحت عقل مخالف است
      ثانیا این روایت شخصیه هستند
      ثالثا روایات معارض وجود دارد
      و….

      پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      من شیعه معتقدم نباید دلیل عقلی رو کنار گذاشت اما شما میگی نباید بهش اعتنا کرد پس درسته در اسم تشیع همراهیم اما در روش بسیار با هم تفاوت داریم

      پاسخ دادن
  3. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    چگونه حرف معصوم علیه السلام رو مخالف عقل می دانید

    چگونه شخصی هست که حضرت تا قبل ظهور رو به سدیر فرمودند
    ایا سدیر تا زمان زمان ظهور زنده هست
    و معارض ان رو بیان فرمایید
    کی و چه وقت معصوم علیهم السلام امر به قیام تا قبل ظهور فرمودند
    ایا به مختار
    ایا به زید
    ؟؟؟؟؟؟
    و ایا خود سید الشهدا علیه السلام؟

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      برادرم وقتی در علم اصول گفته دو روایت متعارضه معنیش این نیست که معصوم متعارض حرف زده بلکه معنیش اینه که دو کلام متعارض از معصوم نقل شده

      مثلا اگر از معصوم نقل بشه خدا دست داره
      و عقل هم هر گونه تجسم را از خدا نفی می کنه
      در این حالت نمیگن معصوم خلاف عقل حرف زده بلکه گفته میشه کلامی از معصوم نقل شده که خلاف حکم عقل است امیدوارم واضح باشه
      بنابراین وقتی میگیم این روایت معارض با حکم عقله نمی خوایم بگم معصوم خلاف عقل حرف زده.
      لذا همچنان این بحث مطرحه که اگر عقل یه چیزی گفت تکلیفش چیه
      و اینکه اگر عقل رو قبول نداشته باشیم اصلا میتونیم به شرع معتقد باشیم
      شیعه از قدیم الایام معتقد به حسن و قبح عقلی بوده اند و گفته اند بدون عقل حتی زیر آب شرع هم خواهد خورد

      پاسخ دادن
  4. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    اگه با عقل می خواهید ثابت کنید
    حکم واجب بودن حجاب و نماز برای دختر نه ساله رو چگونه توجیه عقلی می کنید
    او نه درکی از حجاب دارد و نه درکی از نماز خوندن
    اول پذیرش و بعد درک
    اسلام دین پذیرش است و تسلیم شدن
    و در ضمن تسلیم بودن عقلانی هم ثابت می شود
    شما از حدیث بیرون نرو
    بفرمایید ایا حدیث رو چگونه می پذیرید

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      برادر عزیزم مگر ما میگیم همه چیز رو با عقل اثبات میکنیم؟
      بلکه میگیم در برخی مسائل حکم عقل هست اون رو چه باید کرد؟ شما بگید. ظاهرن شما میکید نباید قبول کرد
      حداقل اگر یه نگاه به کل تاریخ تشیع بندازید اساس تفکر کلامی تشیع بر حسن و قبح عقلی بوده اگر نمونه می خواید که بزارم
      در ضمن
      یعنی کسی که منکر اسلامه اول بهش مگید بیا مسلمان شو بعد برات اثبات می کنم؟!
      اما در مورد حدیث گفتم که معارض با عقله (بر فرض دلالت)

      پاسخ دادن
  5. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    چرا هر چی می گم باز از حدیث بیرون میرید
    الان اینجا اثبات دین اسلام برای کافر نیست
    اینجا رد قیام خمینی با کلام معصوم علیه السلام می باشد

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      بحث در اثبات دین اسلام برای کافر نیست
      بحث در غلط بودن شیوه شما در برخورد با اسلام و منحصر کردن اون در روایته
      برای اینکه شما متوجه بشید این روش مشکل داره اون مساله مطرح شد
      البته مهم نیست
      اما در مورد روایت
      اولا بنده هنوز برام مبهمه که اطلاعات شما از رجال و اصول حدیث چقدره
      مثلا از کجا می فهمید یه حدیثی ضعیفه یا صحیحه
      اگر معارض داشت تکلیف چیه؟
      اگر با عقل در تعارض بود تکلیف چیه؟
      اگر یک راوی هم جرح داشت هم تعدیل کدوم مقدم میشه؟

      پاسخ دادن
  6. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    [In reply to مفید]
    ایا کندن درب خیبر توسط امیرالمومنین علیه السلام چی؟

    اون معارض با عقل نیست

    چگونه معارض عقل میدونید کلام معصوم علیه السلام رو

    شما کارتون اطاعت است و بس
    چگونه خمینی هزاران نفر رو خونشون رو هدرداد در انقلاب باطلش
    معارض با عقل نبود
    کلام معصوم علیهم السلام که فرمودند سکوت کنید معارض با عقل شد
    ایا سود و منفعتی با قیام خمینی شامل حال شیعه شد
    ایا مردم به اسایش و رفاه رسیدن
    حرف معصوم علیهالسلام حق است

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      برادرم شما در ومورد ولایت فقیه بحث داری یا قیام اما خمینی؟
      اصلا گیریم قبام ایشون باطل حالا دلیلی در رد ولایت فقیه دارید؟ اخه این از اولیات بحثه که مقام اثبات با مقام ثبوت رو جدا می کنن
      اما من هنوز جواب سوالم رو نگرفتم که شما از کجا صحت و ضعف رو تشخیص می دی؟
      و البته سوالات دیگه هنوز بی جواب مونده
      اینکه شما به غیر مسلمان میگید اول مسلمان شو تا برات اثبات کنم دین اسلام حقه؟
      خب اگر وهابی هم همین راه رو با شیعه رفت چی؟ یعنی گفت اول وهابی شو؟
      اگر همون کافر گفت اول کافر شو تا برات حقانیت کفر رو اثبات کنم کافر میشید؟
      و اینکه نفرمودید در فرض تعارض روایات چه میکنید؟
      در فرض تعارض روایت با عقل چه میکنید؟

      پاسخ دادن
  7. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    [In reply to مفید]
    من خیلی واضح و شفاف چندین بار اعلام کردم
    رد قیام خمینی
    چطور از ولایت فقیه گفتید
    من تنها و تنها به همین حدیث از امام صادق علیه السلام
    قیام خمینی رد باطل می دانم
    چرا که حقانیت کلام معصوم علیه السلام هم برای همه اشکار شده
    این همه کشتار به ناحق
    بی عدالتی
    تیشه به ریشه تشیع زدن
    بدعت ولایت فقیه
    فقر
    فحشاء
    اینها همه مدعی کلام معصوم علیهم السلام میباشد

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      خب همون قیام امام خمینی شما چطور در مورد این روایت فهمیدید که این روایت صحیحه؟ و همچنان بقیه سوالها مطرحه
      و نگفتید دلالت روایت با تعارض عقل حکمش چیه؟
      و نگفتید چطور میگید عقل رو تعطیل کنیم و بعد به اسلام دعوت کنیم؟
      و نگفتید اینکه یه عمر علما شیعه عقل رو ریشه مذهب ما دونستن چرا این کار رو کردن و نفهمیدن باید عقل رو کنار بزارن؟
      و…

      پاسخ دادن
  8. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    این روایت صحیحه
    و شما هم می دونید صحیحه
    و حق این نیست که برای حق
    جلوه دادن غیر فعل غیر معصوم کلام معصوم رو بدون دلیل رد کنید

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      برادرم اینطوری استدلال میکنید؟
      آقا من سوالم اولا در مورد کل تصحیح کردنه
      ثانیا اگر همینطور راه بیفیتم روایت بیاریم و هرکی سوال کرد بگیم:این روایت صحیحه
      و شما هم می دونید صحیحه
      اگر این طور قرار بحث بشه من جوابی ندارم و لزومی به ادامه بحث نمی بینم

      پاسخ دادن
  9. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    برادر من شما که علم رجال خوندی
    حدیث امام علیه السلام رو رد کن
    این که نشد که بگی خلاف عقل است
    ایا غیر مسلمان معراج پیامبر صلوات الله علیه واله وسلم رو خلاف عقل نمی داند
    من کجا با عقل مخالفم
    من حرفم این است که کلام معصوم علیهم السلام تمام عقل است
    چه ما با عقل کوچکمان بفهمیم چه نفهمیم

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      اگر اطلاع دادید که به چه شیوه ای روایات رو بررسی میکنید که بحث همچنان مفتوحه اما در غیر این صورت تا همین جا بحث رو به اهلش می سپارم و خدا رو شاکرم و از شما هم برای وقتی که گذاشتید تشکر می کنم
      به قول معروف ثبت العرش ثم انقش
      اول ثابت کن این کلام معصومه

      پاسخ دادن
  10. مهربون سرزمینم
    مهربون سرزمینم says:

    الحمدلله که نه تونستید حدیث رو رد کنید
    و نه تونستید حق بودم قیام باطل خمینی رو ثابت کنید
    علی یارتون
    لطفا پاک نکنید

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      میشه بگید شما از کجا اطلاع پیدا کردید که بعد از قیام زیاد شد؟
      مقایسه نیاز به آمار داره هم آمار قبل از قیام و هم آمار بعد از قیام میشه منبع آمارتون رو بدید؟

      پاسخ دادن
  11. یافارس الحجاز
    یافارس الحجاز says:

    که خودشون گفتن ما قیام کردیم که دروس صوفی رو تدریس کنیم
    یا درس گرفتن از ابن عربی یا مولوی
    این دو صوفی نیستن

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      منبع آمار؟
      اینکه قبل از انقلاب چند درس برگزار میشده و الان چند درس؟
      برادرم باید مستند حرف زد

      بنده هم سوالاتی دارم اگر دوست داشتید جوابگو باشید

      پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      قبل از انقلاب حرف از صوفی گری نبود در حوزه حتی از زیر پاشون سجاده میکشیدن وبعد از انقلاب اولین میدان به نام مولوی خورد یعنی تبلیغ صوفی

      پاسخ دادن
  12. یافارس الحجاز
    یافارس الحجاز says:

    در سخن رانی اقای خامنه ای که گفت مثنوی اصول اصول دین هست؟
    من خودم پای تلوزیون از ش شنیدم

    پاسخ دادن
  13. مسعود
    مسعود says:

    دروغگو مناظره ساختگی میزاری به اسام دفاع از ولایت فقیه ولایت دزدها
    هرکس یه نگه کنه به زمان های پیام ها میفهمه ساختگیه با چه سرعتی مناظره کردی؟:)
    مومن دروغ نمیگه اما شما معلونهای کافر همکارمیکنی

    پاسخ دادن
  14. یا حبیب الله
    یا حبیب الله says:

    سلام بر مدیر محترم و دیگر مخاطبان ممنونم از گفتگو عالی همه اش خوب بود کاش این تکفیر آخرش انجام نمیشد
    تکفیر کردن مخالف به نظر حقیر ناشی از جهل و ناتوانیه
    موفق باشید

    پاسخ دادن
  15. منصوری
    منصوری says:

    من موندم کسی که اطلاعات اولیه حدیثی نداره چطور به خودش حق میده مرجع تقلید شیعیان رو کافر بدونه
    خب داعش هم با همین تفکر مخالفین خودش رو تکفیر میکنه
    از اعتقادات شیعه هم در الفبا خبر ندارن و عقل و انکار می کنن که بزرگان شیعه اصرار بر کرامت عقل داشتند و تفکر وهابی گری رو در شیعه منتشر میکنن

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      برادرم
      اینکه کسی به خودش اجازه بده با اطلاعات ناقض خودش، بزرگان دین رو باطل و نادان و جاهل بخونه و طرفداران اون ها رو هم متعصب بدونه اولین بار نیست. از همان دوران پیامبر عده ای همیشه خود را برحق دانسته و حق مخالفت برای دیگری قائل نبودند و مخالف را نادان و جاهل و باطل قلمداد می کرده اند لذا نه تنها نباید از وجود این عزیزان ناراحت شد بلکه با وجود اینها و نحوه رفتار و ادب گفتارشان است که هر چه بیشتر میزان حقانیت و بطلان ادعاشون روشن میشه.
      موفق باشید

      پاسخ دادن
  16. نقی حاجب
    نقی حاجب says:

    گویا به برخی فشار میاد که کتابی درش از اصول دین صحبت شده باشد. در کتب بسیاری اصول دین بحث شده اگر آقایون این ها رو هم باطل میدونن به صراحت بگن
    اگر باطل نمیدونن پس یا باید بگن علمایی که ادعا کردند این ها اصول دین هست دروغگویند و یا باید بپذیرند غیر معصوم هم میتونه از اصول دین حرف بزنه

    پاسخ دادن
    • bab11adminuser
      bab11adminuser says:

      برادر وقتی کسی در روایات مونده و روایت رو بی حساب و کتاب می پذیره و عقل رو انکار میکنه و بعد هم به راحتی حکم کفر میده و نیازی به اینکه در جواب فهمش از کلام بزرگان چیزی گفته بشه نیست

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *